واتساپ

پودر موبر چیست؟

1403/02/29

پودر موبر چیست؟ فرمولاسیون پودر موبر؟

 

پودر ‌های موبر یک نوع محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می ‌شوند. این محصولات معمولاً شامل مواد شیمیایی هستند که با تماس با پوست، ساختار پروتئینی مو را تغییر داده و آنها را از ریشه ‌هایشان جدا می‌ کنند. استفاده از پودر موبر در مقایسه با روش‌ های دیگر از بین بردن موهای زائد، مانند اپیلاسیون یا تیغ ریش ‌تراشی، برخی مزایا و معایب دارد.

 

خرید انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در موبرها در اشیم

 

مزایای استفاده از پودر های موبر

 

راحتی استفاده

 

استفاده از پودر موبر یا اسپری های موبر معمولاً ساده و راحت می باشد. مصرف کننده فقط کافی است که محصول را روی ناحیه مورد نظر پوست خود قرار داده و پس از چند دقیقه با استفاده از یک ابزار یا دستمال مرطوب موها را از آن ناحیه خارج سازد.

 

تاخیر در رشد مو

 

برخی از افراد معتقدند که موهایی که با استفاده از پودر موبر از بین می ‌روند، پس از آن به تاخیر می ‌افتند تا دوباره رشد کنند و می ‌تواند زمان بیشتری طول بکشد تا موهای زائد دوباره ظاهر شوند.

 

معایب استفاده از پودر های موبر

 

حساسیت پوستی

 

برخی افراد ممکن است به مواد شیمیایی موجود در پودر‌ های موبر حساسیت داشته باشند و با عوارضی مانند تحریک پوستی، قرمزی یا خارش روبرو شوند. به همین دلیل، قبل از استفاده از پودر موبر، مهم است که برچسب محصول مطالعه شود و از تست کوچکی بر روی پوست اطمینان حاصل شود تا از حساسیت پوستی احتمالی جلوگیری گردد.

 

عرضه مستقم تیوگلیکولات کلسیم در اشیم

 

بوی نامطبوع

 

اکثر پودر ‌های موبر به دلیل مواد شیمیایی آنها ممکن است دارای بوی نامطبوعی باشند که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد.

 

مواد شیمیایی

 

استفاده از مواد شیمیایی برای حذف موهای زائد ممکن است برخی از افراد را نگران کند، به ویژه اگر بر روی پوست حساس یا آسیب پذیری داشته باشند. همچنین استفاده از مواد شیمیایی می تواند نگرانی های محیط زیستی را نیز به دنبال داشته باشد.

 

تاریخجه مواد موبر

 

استفاده از مواد برای حذف موهای زائد از بدن از دوران باستان آغاز شده است. مردم در گذشته از مواد مختلفی مانند موم عسل و رزین، پودر سنگ‌ ها، و حتی تراشه ‌های فلزی برای این منظور استفاده می‌کردند. در سده ۲۰، تکنولوژی‌ های جدیدتر و مواد شیمیایی ظاهر شدند که توانایی حذف موها را داشتند. اولین نسخه ‌هایی از پودر‌ های موبر با استفاده از موادی مانند تیوگلیکولات کلسیم ساخته شدند. این مواد با شکستن اتصالات پروتئینی در موها باعث تضعیف آنها و سپس حذف آنها از ریشه می‌شدند.

 

عرضه مستقیم انواع روغن های گیاهی در اشیم

 

فرمولاسیون پودر ها و اسپری های موبر

 

مواد اصلی موجود در پودر‌های موبر ممکن است بر اساس فرمولاسیون محصول متفاوت باشند، اما برخی از مواد مرسوم که در بسیاری از پودر ‌های موبر استفاده می‌ شوند، عبارتند از:

 

تیوگلیکولات پتاسیم یا کلسیم

 

این مواد اصلی در بسیاری از پودر‌ های موبر استفاده می ‌شوند. آنها با شکستن اتصالات پروتئینی در موها، مواد موبر قوی ایجاد می‌ کنند که به موها اجازه می‌دهد تا به آسانی از ریشه ‌هایشان جدا شوند.

 

خرید خرده و عمده کلسیم تیوگلیکولات در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

مواد نرم‌کننده پوست

 

برخی از پودر‌ های موبر حاوی پودرهای روغنی مختلفی هستند که پوست را نرم کرده و از تحریک پوستی جلوگیری می‌کنند.

 

خرید گلیسیرین دارویی به صورت مستقیم در فروشگاه اشیم

 

عوامل ضد التهاب و آرام ‌بخش

 

برخی از پودر‌ های موبر ممکن است دارای عوامل ضد التهاب مانند پودر عصاره‌ های گیاهی دیگر باشند که به پوست کمک می‌کنند پس از استفاده از محصول، آرامش بیشتری داشته باشد.

 

خرید انواع روغن های گیاهی و غیر گیاهی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم با بالاترین کیفیت

 

مواد افزودنی و عطرها

 

برخی از پودر ‌های موبر ممکن است شامل مواد افزودنی مانند رنگ دهنده‌ ها یا عطرها باشند که بوی نامطبوع مواد اصلی را مخفی کنند یا به محصول بوی خوشایندتری ببخشند.

 

عرضه مستقیم انواع اسانس ها در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

توجه داشته باشید که ممکن است فرمولاسیون‌ها بین شرکت‌ها متفاوت باشد و برخی از پودر‌های موبر ممکن است دارای مواد دیگری نیز باشند که در اینجا ذکر نشده‌اند.

 

پودر های موبر از دید شیمیایی

 

بهتر است بدانید که علت استفاده از تیوگلیکولات پتاسیم یا کلسیم در پودر های موبر، وجود عنصر گوگرد می باشد. عنصر گوگرد به دلیل خاصیتی که دارا می باشد، می تواند ساختارهای پروتئینی را از بین برده و سبب نابودی آنها شود. استفاده مستقیم از این عنصر سبب بروز حساسیت های شدید پوستی و نگرانی های زیادی می شود، لذا استفاده از ترکیبات حاوی آن همواره در دستور کار بوده است. تیوگلیکولات ها معمولا رایج ترین ترکیبات گوگرد داری بوده اند که در این صنعت مورد مصرف قرار می گرفته اند.

همچنین لازم به ذکر است که بوی نامطبوع این دسته از محصولات نیز به علت وجود همین عامل های گوگردی است که همواره در این محصولات وجود داشته است. اما امروزه با استفاده از اسانس ها و عطرهای قوی، این رایحه کمرنگ تر شده است.

 

خرید گوگرد مصرفی در صنعت در فروشگاه اشیم

 

آنزیم ها، راه سریع و کم خطرتر

 

امروزه در برخی از مواد موبر جدید ، استفاده از آنزیم های پروتئازی جهت از بین بردن ساختار پروتئین مو دیده شده است. استفاده از این آنزیم ها سبب می شود تا با مقدار بسیار کمتری از مواد، پروسه موبری اتفاق افتد و مواد شیمیایی پرخطر بسیار کمتر استفاده شود. همچنین بوی نامطبوع، حساسیت های پوستی و آلودگی های محیط زیستی نیز بسیار کمتر رخ می دهد.

 

جهت خرید و استعلام قیمت آنزیم پروتئاز در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

خرید مواد شیمیایی پودر های موبر در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم همواره سعی نموده است تا با فراهم نمودن بیشترین تنوع محصولات در فروشگاه خود، مواد شیمیایی مورد نیاز اکثر صنوفی که از این دسته از مواد استفاده می نمایند را فراهم آورد. در این زمینه در ساخت مواد موبر اعم از پودر ها و یا اسپری های موبر، فروشگاه مواد شیمیایی اشیم سعی نموده است تا با فراهم نمودن بهترین نوع نمک کلسیم تیوگلیکولات، گلیسیرین، انواع روغن ها و اسانس ها، یک پکیج کامل را در اختیار تولید کنندگان این صنعت قرار دهد. جهت خرید هر یک از این مواد شیمیایی می توانید علاوه بر لینک های موجود در این مقاله، از طریق سایر راه های ارتباطی نیز با تیم فروش اشیم در تماس باشید.

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left